31. lokakuuta 2015

TURKEY ALANYA: PART 1

Kaikki jotka mut tuntee tietää, että rakastan matkustusta yli kaiken. Matkustaminen on ollut mulle aina tosi tärkeä asia. Se antaa ihmiselle uusia kokemuksia, ihania muistoja ja oppii näkemään erinlaisia ihmisiä. Vaikka rakastankin matkustelua en ole silti pienenä oikeastaan matkustellut ulkomaille. Mutta melkeempä koko suomi on tullut kierrettyä. Miksi ei olla matkusteltu kun olin pieni. Siihen en suoranaista vastausta tiedä. Johtuu varmaan siitä, ettei ole koskaan oikeen ollut aikaa ja näin pois päin. Mutta nytten viime vuosina voin sanoa, että matkustamiseen on mennyt kaikki ylimääräiset massikat. Oon käynyt parin vuoden aikana, 2 saksassa, 4virossa sekä 2 turkissa. Viime hiihtolomalla kun kävin turkissa niin ei oikein onnistunut tämä lämpöseen meneminen. Sillä silloin siellä satoi lunta. Joka oli kaikista tosi outoa. Mutta jotta pääsisimme ekaa kertaa jonnekkin lämpöiseen niin päätettiin kesällä varata matka syyslomaks Alanyaan. Ja haluun nyttten jakaa mun matkan teiän kanssa.

DAY 1: Meiän lento oli aamu lento, joka muistaakseni lähti joskus kuuden aikaan. Joka tiesi siis pitkää yötä. Koska totta kai, kun ei asuta stadissa niin se meinaa, että pitää lähtee aikaseen kotoa. Me lähettiin yhen aikaa yöllä ajamaan. Matkassa meni noin 2 ja puol tuntia, että päästiin Helsinki Vantaan kentälle. Siellä sitten vietettiin se pari tuntia kahvia juoden ja kärsien väsymystä. Vihdoin ja viimein kun olimme päässeet lentokoneeseen istumaan, niin pääsimme nukkumaan. Ja miten kävikään neljä tuntia meni niin nopeasti ja oltiin Turkissa. Kun kävelin lentokoneesta ulos, tunsin kuinka ihanasti lämpö tuli suoraan kasvoilleni. Vaikka olikin aamu niin ulkona oli jo +30 astetta. Kyllä kelpas! Hotellille oli lentokentältä joku about 80km. Joten piti melkeempä heti hypätä taksiin ja suunnata kohti hotellia. Ja voin sanoa, että oli muuten kuuma matka. Sillä piti pukeutua kuitenkin suomen mukaisesti. Kun saavuimme hotellille ja saimme huoneemme oli heti jo valittamisen aihetta. Hotelli huone nimittäin haisi ihan kuolemalle. Siellä haisi viemäri sekä jokun muu outo asia. Kun aikamme valitettiin saatiin ilmanraikastin, jee.. ! Eka päivä sitten menikin aurinkoa ottaen ja chillaten. Vaikka olimmekin valvoneet koko viime yön, päätimme silti mennä hieman juhlimaan illalla. Ja oli kyllä kivaa! =)
IMG_4500 IMG_4502 IMG_4503 IMG_4504 IMG_4498 IMG_4505
DAY 2:  Yöstä selvitty! Nimittäin kova sänky, hiostava peitto ja muutenkin kuuma. Kyllä vaikka onkin lämmin ei osaa siltikään nukkua ilman peittoa. Melkeempä heti kun olin herännyt suuntasin altaalle aurinkorasvan sekä vesipullon kanssa. Piti koko ajan nimittäin tarkkailla, että vettä juo tarpeeksi. Mutta kyllä siellä tulikin juotua vettä paremmin kuin suomessa. Aurinkoa otettu tarpeeksi ja suuntasimme syömään. Ja melkeempä heti sen jälkeen kaupoille kiertämään. Menimme katsomaan kojuille joita oli kyllä ihan joka puolella. Joka puolella huudellaan jotain. En ymmärrä miten he jaksavat myydä kaikki samoja tuotteita ja melkeempä pakko kaupata kaikkea. Kun astuu ovesta sisään alkoi joka kerralla kauhea pakko kauppaaminen sekä flirttailu, kun on vaalea nainen. Kyllä sitä aina muutaman päivän jaksaa. Mutta sitten kun viikon on kuunnellut kaipaakin jo suomea. Kuitenkin shoppailu tuotti tulosta sillä rahaa paloi. Shoppailun jälkeen suuntasimme takaisin hotellille ja pakko kertoa mitä meille kävi. Me nimittäin eksyttiin. Kun aikamme oltiin siinä harhailtu ajateltiin kysyä joltain apua. Yhtäkkiä vastaan tulikin mies jolla oli kameli mukana. Joka muuten haisi ihan jäätävälle!!! No mies halusi auttaa meitä. Ja voitteko uskoa vei meidät kamelilla hotelliin. Naurettiin ihan vedet silmissä. ''Eksy turkissa, tule kamelilla hotelliin. ''
IMG_4509 IMG_4511 IMG_4513
DAY 3: Kolmas päivä. On lauantai. Kaikki oli vieläkin aika poikki shoppailusta. Joten päätettiin, että tänään ei mennä ollenkaan kaupoille. Aateltiin, kun hotelli oli aika lähellä merta, että tänään olisi hyvä päivä, sinne menemiselle. Oli nimittäin tosi lämmin, sekä muutenkin ilma oli tosi selkeä. Lähettiin sinne, ja otettiin jokaiselle oma auringon otto paikka. Aurinko tuntu kyllä niin ihanalle. Varsinkin kun oli laittanut hieman öljyä ihoon, joka rupesi sitten lämpiämään. Merikin näytti niin ihanalle. Ja kun sinne meni niin ah ihanaa! Vesi oli nimittäin tosi lämmintä. Oltiin rannalla monta tuntia ja kun ilma alkoi mennä hieman viileämmäksi lähettiin takaisin hotellille. Käytiin syömässä ja päätettiin ruveta valmistua bailaamiseen. Olikin hyvä päivä mennä bailaamaan nimittäin oli lauantai ja ihmisiä oli liikkeellä tosi paljon! Ei voi muuta sanoa, kun oli ihan mahtava päivä!
IMG_4514 IMG_4515 IMG_4518 Tässä eka osa meiän seikkailua! Nähdään seuraavassa, tsau.